ישיבת זיו-אור רמלה מיסודה של ישיבת נהורא במבוא חורון
מרכז החינוך זיו אור מהווה פנינה מרכזית בכתרה של רשת החינוך זיו אור מיסודו
של הרב אברהם גרינבוים ראש ישיבת נהורא.
“זיו אור ” – רמלה פועלת במתכונת אקסטרנית והחלה את פעילותה בעיר רמלה בשנת הלימודים תשפ”א עם 54 תלמידים בכיתות ט,י, יא, יב
“זיו אור ” נותנת מענה לתלמידי בתי הספר התורניים לקירוב בעיר רמלה וסביבותיה אשר זקוקים למרכז חינוכי המשלב לימודי קודש לצד לימודי ליבה ומקצועות טכנולוגיים ברמה גבוהה
בראשות הישיבה עמוד הרב איסר שפריי אשר לצד זה משמש גם כראש ישיבת ידידיה בפ”ת
התפיסה החינוכית של המרכז החינוכי הינה ראייה כוללת שאינה מתמקדת אך ורק בנעשה בין כותלי המרכז החינוכי אלא מתוך ראייה רחבה המקיפה את מרחב החיים של הנער המתבגר ומלווה אותו בחיי הפנאי בסוף היום ולאחר סיום לימודיו במרכז החינוכי.
תוכנית לימודי קודש
זיו אור מצמיחה את תלמידיה כ”אנשי מעשה” עם זהות דתית וערכית יציבה
וברורה מתוך הכנה לעולם העבודה בו הדבר הקבוע היחיד הוא השינוי.
לימודי הקודש הינם ברמה ישיבתית גבוהה ומכוונים לבחינות הבגרות במקצועות
היהדות. הלימוד נעשה מתוך אהבה וחיבור לתורה הקדושה וערכיה באמצעות
צוות הרמי”ם המשמשים כמרצים באירגוני יהדות מובילים כהידברות וכדו’,
הלמידה חויתית ומקנה חיבור אמיתי וחיובי לתורה מתוך אהבה ונועם. לימודי
הקודש כוללים הכנה לחיי המעשה בהלכות הנחוצות לבית יהודי, לתלמידי י”ב
מונחת התשתית הערכית לקיומו של תא משפחתי יהודי ונאמן.
בבית המדרש מתקיים כולל אברכים הנועד לחזק את הקשר האישי של נער המבגר עם ישות מבוגרת הפנויה להקשבה גם מעבר לשעות לימודי קודש
הבוגרים שלנו מפארים את מיטב הישיבות הגבוהות, והיחידות הטכנולוגיות בצה”ל ב 8200 וכדו’
מבנה החינוכי
הרב איסר שפריי וראש הישיבה -050-4775777
הרב יוסף אלבז יועץ ומנהל חינוכי 052-3021285
רמי”ם
כיתה ט’ הרב יעקב תורג’מן 052-5253304
כיתה י’ הרב שלום בינט 052-7654455
כיתה יא’ הרב מרדכי זפרני 052-7635628
כיתה יב’ הרב פנחס שכטר 055-6817461
מורים מקצועיים
מורה לאנגלית חיים שטרן 054-2198009
מורה למתמטיקה משה ארליך 050-7897987
מורה למתמטיקה משיח יוספוב 054-7292333
מורה למתמטיקה אהוד מורי 054-4970538
מורה לרובוטיקה, מחשבים והנדסת תוכנה יהורם אברהימי 052-6711251
מורה ללשון יוסף זוכוביצקי 054-2216432
תוכנית הלימודים
תוכנית הלימודים הינה תוכנית הבנויה למצוי היכולות המקסימאליות של בנכם:
במתמטיקה הלימודים מתקיימים ברמת 3-5 יח”ל
באנגלית הלימודים מתקיימים ברמת 5-4 יח”ל
במקצועות המגמה תלמידים ניגשים לעד 10 יח”ל
בנוסף התלמידים ניגשים לבגרות מלאה בכל המקצועות הנדרשים לבחינות הבגרות:
יהדות בהיקף 5 יח”ל
תנ”ך בהיקף 3 יח”ל
היסטוריה 2 יח”ל
לשון – 2 יח”ל
אזרחות 2 יח”ל
מגמות
מגמת מידע ונתונים – DATA ANALYSIS
הקידמה והטכנולוגיה מציפים את העולם במידע רב. כמות המידע, שארגונים אוספים היא עצומה, ובמגמת עליה כל הזמן. אנשים רבים בארגון צריכים את המידע כדי לייצר ערך לחברה, בין אם מדובר על דפוסי שימוש באפליקציה, ביצוע של פרסומות או ניבוי רווח- כל החלטה מגובה במידע ובנתונים. כדי להשתמש במידע ובנתונים, הם חייבים להיות מאורגנים וזמינים במהירות.
בתקופה זו של פוסט משבר הקורונה אנו נחשפים מדי יום להחלטות המתקבלות על בסיס נתונים שונים, התקשורת מציפה אותנו באיורים, תרשימים, גרפים ואמצעים ויזואליים שונים, שצריך לדעת איך לקרוא אותם, ברשת מתרוצצות חדשות, שיש לבדוק היטב אותם, שאינן חדשות כזב (פייק ניוז), העולם מציף אותנו במערכות AI ( בינה מלאכותית) ועוד.
במסגרת הלימודים במגמה התלמידים מכירים את הנושאים הללו, המדוברים מדי יום באמצעי התקשורת השונים, ומתנסים במיומנויות של כריית מידע, איסוף, ארגון, ניהול, טכנולוגיות ניתוח, אבטחת המידע, שימור של מידע וייצוגו בדרכים מגוונות באמצעות מערכות מתקדמות תוך היכרות עם העולם הדיגיטלי מקרוב. בנוסף לכך, במהלך הלימודים התלמידים נחשפים לסוגיות התרבותיות והערכיות-חברתיות במרחב הדיגיטלי כגון: ניתוח רשתות חברתיות, הפצת מידע ברשתות חברתיות והתפשטות מידע.
המגמה מיועדת לתלמידים מצטיינים במקצועות רבי מלל ותלמידים בעלי אוריינטציה טכנולוגית ומדעית, המעוניינים לקבל כלים וידע, להיות גורם מפתח במקצוע נדרש מאוד בעולם הטכנולוגי של המאה ה 21 (Data Analyst).
מגמת תקשוב – סייבר
כיום הטכנולוגיה של תקשורת מחשבים מאפשרת לנו לפרוץ גבולות של זמן ומקום ולהעביר, מידע ונתונים רבים בקצב ומהירויות גבוהות ולרשת את הארגונים כך שיוכלו לחלוק משאבים ארגוניים ולעבוד בתיאום מול סניפים ויחידות שונות ברחבי העולם.
המידע הארגוני הוא אחד הנכסים הלא מוחשיים החשובים ביותר של ארגון כלשהו, וכמו נכסים אחרים, חלקו של המידע חשוף לציבור וחלקו חייב להיות מוגן כראוי מבלי לחשוף נתונים רגישים ומידע.
במסגרת הלימודים במגמה התלמידים מכירים לומדים ומתנסים במיומנויות של תקשורת מחשבים, הקמת רשת מקומית וגלובלית, הקמת חוות שרתים, התקנת מערכות אבטחה, הכרת התשתיות וצורות תעבורת הנתונים, ניהול מערכות תקשורת. בנוסף לכך התלמידים נחשפים לסוגיות הקשורות לאבטחת המידע, דרכים ושיטות לאבטח את המידע ולהגן על המידע הארגוני.
המגמה מתאימה ומיועדת לתלמידים ברמות שונות המעוניינים להשתלב בעולם של אנשי System, ניהול רשתות ואבטחת מידע (סייבר) וזאת בהתאם להתמחויות שונות הקיימות במגמה
מי להשם? אלי!
חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור…מה החלום של כל אבא, של כל אימא ?
הצלחה בחינוך הילדים, ילדים להתגאות בהם! בטח אתם מכירים את תחושת הסיפוק כשאנחנו
מקבלים משוב מחמיא במיוחד על אחד מילדינו. למה זה ככה?
כי אנחנו חווים את המשוב המחמיא כאישור על ההורות שלנו ועל מי שאנחנו, תכלס, ההצלחה שלהם זאת ההצלחה שלנו. כהורים מצופה מאיתנו להעניק לילדינו את הכלים, את המיומנויות את הערכים והידע שיאפשרו להם להצליח בחיים האמיתיים בכל דרך שייבחרו. יש דברים שכל ההורים בעולם גם אם הם גויים, רוצים בשביל הילדים שלהם. שיהיה להם ביטחון עצמי, שיהיו מחוברים לעצמם, שיכירו ויהיו מחוברים למסורת המשפחתית שלהם, למסורת של העם שלהם. חשוב לנו שיהיה להם כל מה שבאמת חשוב כדי להצליח בחיים, ערכים, השכלה, הרגלים, מיומנויות. חשוב לנו שיפרנסו את עצמם בכבוד, שתהיה להם זוגיות טובה, ושיהיו אבות למופת. גם נשמח מאוד שיביאו ערך וייתרמו לקהילה, למדינה ולעם שלנו.
כולנו מסכימים שעל מנת שכל זה יקרה, עלינו לפתח אקלים וסביבה חינוכיים שיתמכו ביצירתיות של הילדים, ובהתפתחותם כדי שיהיו הכי הם שבעולם. בימים עברו רובו ככולו של מעשה החינוך התקיים בסביבה הביתית. בימים ההם משחר ילדותם הילדים היו שותפים לנשיאה בעול פרנסת הבית וקיום המשק הביתי, בשדה, ברפת, בחנות ובסדנא. בימים ההם התנהלנו כשבטים, הסבא והסבתא הדודים והדודות היו חלק בלתי נפרד מהנוף החינוכי הבסיסי היומיומי.
עם התקדמות המהפכה התעשייתית נוצרו מקצועות חדשים והתפתחו בתי ספר ללימוד הדרוש, כך בשקט ומבלי שאף אחד התכוון הפך בית הספר לשותף פעיל במעשה החינוך של הילדים ובהמשך הנערים המתבגרים. המציאות החדשה יצרה משוואה, שותפות מוצלחת = ילדים מצליחים.
על מנת שהשותפות תצליח על בית הספר וההורים להיות מתואמים ומאוחדים במטרותיהם החינוכיות. עלינו לוודא “מראש” שאנו רואים עין בעין את התוצאות הרצויות וגם את הדרכים להשגתם. לצד היותנו מאוחדים, איננו חותרים לאחידות. אנו מקדמים בברכה ריבוי סגנונות שמתכנס למטרה אחת. אנחנו רוצים חברה שבה יש מקום לריבוי גוונים ודעות, גם במשפחה, גם בסביבת העבודה, קל וחומר בסביבה החינוכית. אמנם על הקולות והגוונים לדבר ביניהם מתוך כבוד ומחויבות למטרה המשותפת והמנוסחת מראש.
אם נאמץ את סולם הצרכים של מאסלו, אז ברוב המוחלט של המשפחות, הצרכים הפיזיולוגיים הבסיסיים, אוכל, לבוש, קורת גג, משפחה תומכת, שמעניקים ביטחון בקיום הפיזי, מסופק על ידי הוריו ומשפחתו כמעט בלעדית. אמנם בכל מה שנוגע לביסוס תחושת “מסוגלות” “שייכות” “זהות” “אהבה” כבוד והערכה, ומימוש עצמי, על ההורים ובית הספר לשתף פעולה באופן צמוד.
תחושת שייכות, זה אומר שייכות למשהו שהוא גדול ממני, למשפחה, לקבוצה, לקהילה, לעם, איתם הוא חולק ערכים וחיים משותפים. ההשתייכות מעניקה לו תמיכה ומבססת אצלו תחושת ביטחון שמניעה אותו להעז ולחתור להצלחה מתוך ידיעה שיש לו תמיד לאן לחזור. זהות יציבה זה אומר, לדעת מי אני ומה אני, מהם הם הערכים שאני דוגל בהם ומסכים לשלם עבורם מחירים. מי אני כיהודי, מי אני כאדם, מי אני כבן זוג וכאבא בעתיד. מהי מידת מחויבותי לרצון השם בשמירת תורה ומצוות. איזה יחסי גומלין אני מקיים מול החברה והעולם שבו אני חי, נותן או מקבל כבוד והערכה, זה אומר לבסס אצל ילדינו תחושה שהם ראויים לחיים ולהצלחה, לכבד אותם ושיכבדו את עצמם.
כדי שהחלום שלך כאבא שלך כאמא יתממש נדרש רק דבר אחד שיתוף פעולה. ולכן שומה עלינו ההורים וצוות בית הספר לשאת במשותף בעול החינוכי באהבה ובחדוות יצירה, כשותפים למעשה בראשית ביצירת “אדם”, כך נבסס באופן מיטבי את אישיותו של המתבגר.
התוצאה החינוכית העומדת לנגד עיננו בזיו אור, היא דמות בוגר עם ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות גבוהה אופטימי ובנוי לחיים. כשיש באמתחתו את כל המיומנויות ואת כל הידע שיידרש לו למעבר לשלב הבא בחייו ולהתקדם בכל כיוון שייבחר. נקנה לו יחד את המיומנויות הנדרשות לו כיהודי שומר תורה שמייקר את רצון השם, יכולת עמידה בפיתויים, מיומן בלמידה, מיומן חברתית, ובעל ידע נרחב בכל תחומי הדעת של תעודת בגרות מקסימלית בהתאם ליכולתו.
כראש הישיבה אשר יחד עם הצוות החינוכי מובילים את העשייה החינוכית נפעל בעזרת שמים בכל כוחנו להפנמת ערכים יהודיים ותורניים ,דרך ארץ, כיבוד הורים, שמירת מסורת ומצוות, לימוד תורה ומצוינות אקדמית.
בשם השם נעשה ונצליח!
עיצוב ובניית אתר: דורון מאיר דיגיטל